Verslag ledenvergadering 3 juli 2019

Wednesday 10 July 2019 om 00:56

We begonnen de vergadering om 20u met het overlopen van het voorbije seizoen. Het was een goed seizoen sportief en dus ook voor de supportersclub. Hier enkele cijfers op een rij
- Racing Devils meegegaan 2018-2019 : 968 op 23 verplaatsingen (gemiddeld 42)
2017-2018 : 750 op 24 verplaatsingen
2016-2017 : 678 op 25 verplaatsingen
- andere clubs meegegaan : 80 = 8% van de inkomsten
ter vergelijking : in 2018 : 182 en in 2017 : 290
We zijn dus nog minder afhankelijk van andere clubs. Er werd dan ook beslist dat we nooit nog zullen omrijden naar bijvoorbeeld de Schom omdat dit een half uur omweg is. We willen zeker nog clubs meenemen als deze (min of meer) op onze route liggen.
- gedronken consumpties : 7679J 966C 529CZ 525IT 472W

Conclusie : De Racing Devils zijn een financieel zeer gezonde club, met een grote aanhang.

Het bestuur werd door de aanwezigen positief geëvalueerd en alle bestuursleden blijven dan ook in dienst, met uitzondering van eentje. Brenda heeft ons volgend bericht gestuurd :

Beste Racing Devils, Jullie hebben waarschijnlijk al gemerkt dat ik dit seizoen minder aanwezig ben geweest. Nieuwe leden kennen mij misschien zelfs niet, hetgeen voor zich spreekt. Het meer dan fulltime werken, gecombineerd met een extra studie valt zwaar. Mijn resterende tijd gaat uit naar het verbouwen van het huis dat mijn vriend (Han, a.k.a. mijn vroegere huisgenoot) en ik hebben gekocht in Kessel-Lo en het competitiebowlen dat ik terug (van lang geleden) heb opgepikt dit jaar. Jullie horen het waarschijnlijk al aankomen. Mijn prioriteiten liggen momenteel ergens anders. Ik ben blij om te zien dat de supportersclub van mijn papa (zo ervaar ik het althans) in goede handen is. Al van kleins af aan mocht ik regelmatig met jullie meegaan. Hierdoor heb ik vele leuke momenten beleefd met papa en met de Racing Devils familie. In de bus heb ik vaak gedacht: “Wat ben ik toch gelukkig!”. Wel, voor het eerst in (bijna) 3 jaar waan ik mezelf weer in diezelfde wolken. Echter zit ik nu niet in de bus terwijl ik dat denk. Daarom heb ik besloten om uit het bestuur te stappen van deze mooie club waarmee ik zoveel kostbare herinneringen heb. Papa was iemand die hard werkte voor de club. Vincent, Freddy, David, Tom, Anke… en nog vele anderen hebben dit werk nu op zich genomen. Ik zou mezelf slecht voelen om in het bestuur te blijven terwijl ik niet veel kan betekenen voor de club. Dit neemt echter niet weg dat ik graag nu en dan nog wel eens mee op verplaatsing wil. Als er ooit extra hulp nodig is bij een bekerfinale, bij de barbecue… wil ik gerust helpen of materiaal ter beschikking stellen. Dat meen ik!

Brenda stapt dus uit het bestuur. Hierdoor kwam de vraag of we deze plaats moesten innemen door iemand anders of er misschien een andere oplossing was. Aangezien wij 3 van het bestuur het gevoel hebben dat we een sterk team zijn om alles geregeld te krijgen, kwam het idee om naast het bestuur een soort van crew op te richten met daarin iedereen die regelmatig helpt in de bus. Uiteindelijk werd door de aanwezigen voor dit laatste systeem gekozen. Iedereen die wil kan zich aanmelden om in de crew te zitten. Maar dat houdt natuurlijk consequenties in.. Je moet zéér regelmatig mee op verplaatsing gaan en bereid zijn om dan te helpen in de bus. Taken zoals bus laden, garçon zijn, drank bijladen, rondgaan in de bus voor het een of ander, broodjes bestellen, noem maar op..... Er wordt dus wel wat van je verwacht als je erin wilt zitten. Kandidaten die zich momenteel gemeld hebben om hier in te zitten zijn : Claudia, Marieke, Kristof, Anke, Freddy, Martijn, Frank

BESPREKING NIEUW SEIZOEN

Lidgelden 2019-2020
We houden dezelfde prijzen aan voor zowel lidgelden als busgelden. Even was er de discussie om de prijs voor niet leden van 12,5 naar 13€ te verhogen maar uiteindelijk is dit afgevoerd. We willen de drempel om eens een keer met ons mee te gaan zo laag mogelijk houden. Ter vergelijking, bij de andere clubs is dit meestal minstens 15€.
Dus vast lid kost nog steeds 150€, los lid 20€. Losse leden betalen 10€ voor de bus.

De drank wordt uitstekend geregeld door Freddy. Het bier halen we in de GB, hier krijgen we een mooie prijs en vooral een goede service dankzij Boris. Er werd geopperd om ook iets meer vrouwgerichte drank te voorzien zoals bv Strongbow, we bekijken dit nog.
De prijs van bonnen blijft 1€

Spel 21
Tot nu toe kostte een 21 lotje altijd 60cent, hetgeen altijd erg moeilijk rekenen was. Daarom hebben we besloten dit te gaan verlagen naar 50cent per lotje! Koop je nu dus voor bijvoorbeeld 3€ lotjes krijg je 6 bonnetjes ipv 5. Hierdoor zullen we dus meer drankbonnen weggeven, met iets minder inkomsten als gevolg. Er werd vaak voor 3 of 6€ gespeeld omdat dit bij lotjes van 60 cent het beste uitkwam. Nu een lotje 50cent kost vrezen we niet alleen meer drankbonnen te moeten weggeven, maar ook dat mensen misschien voor bv 5€ ipv 6€ gaan spelen, wat dus dubbel verlies van inkomsten zou betekenen. Om dit een beetje tegen te gaan blijven we wel per 3€ een tombolalotje uitdelen, dit zakt niet naar 2,5€.

Pronostiek
Nieuw vorig seizoen was de pronostiek. Per 2€ kon je een pronostiek inzetten, je kon zovaak deelnemen als je wou. 75% van de pot werd uitbetaald, de rest ging naar de clubkas. Nu is beslist dat wanneer niemand de juiste pronostiek heeft, we 75% van de pot gaan overdragen naar de volgende verplaatsing. Zo wordt de pot dubbel zo groot de volgende keer. Een mogelijke variant die we nog kunnen maken hierop is om de volgende keer 2 winnaars aan te duiden indien er 2 mensen de juiste pronostiek gegokt hadden, en dus de 2 mensen ipv 1 die het dichtst bij de minuut van de openingsgoal zaten te laten winnen.

Kledij racing devils
Er is al jaren vraag naar nieuwe kleding van de Racing Devils. Na rondvraag wat men het liefst zou willen werd beslist dat we donkerblauwe polo's gaan maken met een geborduurd logo op de borst linksboven, en koningsblauwe hoodies met rits met logo zowel op borst als op achterzijde. Ook gaan we petjes laten maken.

Ticketverdeling bij topmatchen
Nooit was er zo een tekort aan tickets als dit seizoen. Doordat we voor de titel speelden waren zeer veel uitmatchen uitverkocht. Hierdoor drong zich een nieuwe regeling op om te bepalen wie mee mag bij tekort aan tickets
Dit nieuwe systeem werd voor het eerst getest bij de uitmatch in Club Brugge: iedereen werd gerangschikt volgens een coefficient berekend als volgt : aantal keer meegegaan laatste 3 jaar, laatste jaar telt dubbel met een bonus voor vaste leden van 20 putnen en 10 punten voor losse leden.
We willen dit systeem nog wat gaan bijsturen en punten toekennen aan matchen: ga je mee naar een topmatch levert dat 1 punt op voor je coefficient, ga je mee naar een minder interessante verplaatsing levert dat 2 punten op. Mogelijk komen er zelfs matchen met 3 punten zoals bijvoorbeeld naar Moeskroen op een zondagavond.
Ook willen we benadrukken dat als je je inschrijft voor een wedstrijd, en er is een tekort aan tickets, je niet zelf voor een vervanger mag zorgen! Dit wordt dan de volgende persoon op de ranglijst! Ook niet in het café vlak voor vertrek melden dat iemand anders in jouw plaats meegaan, dat wordt niet gewaardeerd. Uiteraard mag dit wel voor matchen waar voldoende tickets voor zijn
Er werd ook lang gepraat over hoe we de verdeling van de tickets van de Champions League uitmatchen moeten doen. Iedereen wil immers snel weten of hij een ticket heeft of niet om zo snel mogelijk een vlucht te boeken. Je moet je de dag zelf inschrijven voor deze matchen, dan wordt volgens de ranking van iedereen zijn coefficient bepaald wie mee kan. Zijn er na die dag nog tickets over wordt er gewoon chronologisch tickets verdeeld, eerst komt eerst maalt.
Ook werd er beslist welke mogelijke uitmatchen we met de bus zullen doen, dit zijn : PSG, Chelsea, Tottenham, Dortmund, Ajax en Leverkussen. Er werd getwijfeld over Munchen, Lyon en Salzburg, maar omdat er geen eensgezindheid was of dit met of zonder overnachting moest, werden deze (voorlopig) geschrapt.

Sponsors
We hebben momenteel 3 sponsors, Nelissen, GB en het Pannehof, iedereen die nog nieuwe sponsors kan aanbrengen mag dit zeker doen!

reclame maken
We trachten de facebookpagina nog vaker te gebruiken, dit bereikt veel mensen. Verder is er al enige tijd een poster/flyer klaar om reclame te maken, maar met een seizoen als het voorbije was hier geen noodzaak aan, mogelijk is dat wel als Genk een minder seizoen heeft, dus dit houden we nog achter de hand.

Hierna werd de vergadering omstreeks 22u30 afgesloten, bedankt aan de aanwezigen om erbij te zijn!


Reacties

22 July 2019 om 11:44
schitterende club men hart is altijd bij de club en zal altijd zo blijven
mss een optie om stickers te maken van de racing devils voor op de auto
ik herinner mij dat ik er vroeger eentje had laten maken voor ber en mijne auto toen mss foto eens terug opzoeken vincent

Plaats reactie:

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen!


Indien u nog geen account heeft, of uw logingegevens niet meer kent, klik rechtsboven op registreren of inloggen (daar kan u uw gegevens opnieuw opvragen).